Professional legepladsinspektion

Vores standardbetingelser

Certificerte-logo

1. ANVENDELSE.

Nordisk Legepladsinstituts (NLPI) ydelser udføres i henhold til nedenstående vilkår,
medmindre de er fraveget ved skriftlig aftale mellem NLPI og kunden. Alle oplysninger
fremkommet i forbindelse med inspektion, er at betragte som fortrolige.

2. ARBEJDSTID.

NLPI udfører arbejde, medmindre andet er skriftligt aftalt, indenfor normal arbejdstid, som
er hverdage mandag til fredag kl. 8.00 – 16.00. Hvis ydelserne – efter aftale med kunden –
leveres uden for normal arbejdstid, eller som hasteopgave, er NLPI berettiget til at
beregne en standardpris med tillæg af 50 % på hverdage og 100 %, på ikke-
hverdage/helligdage. Ved forgæves kørsel, faktureres opgavens fulde pris.

3. FAKTURERING OG BETALINGSBETINGELSER.

Aftalte udgifter til rejser, overnatning og ophold i udlandet, i forbindelse med levering af
ydelserne vil blive faktureret separat på basis af afholdte omkostninger. Der faktureres kun
kilometerpenge for kørsel i henhold til statens takster, såfremt dette klart fremgår af
ordrebekræftelsen. Udgangspunktet for rejser er NLPIs kontor på Maglemølle 21, 4700
Næstved, Danmark, medmindre andet er aftalt. Transporttid faktureres kun efter aftale
med kunde. Alle priser er ekskl. moms, andre skatter og afgifter. Der faktureres normalt
efter endt opgave. Betaling skal ske senest 20 dage efter fakturadato, medmindre anden
aftale er på plads. I tilfælde af forsinket betaling beregnes morarente med Danmarks
Nationalbanks referencesats fra forfaldsdatoen, samt rykkergebyr på Kr. 150,- ekskl.
moms. NLPIs priser kan reguleres hvert år pr. den 1. januar.

4. ANSVARSBEGRÆNSNING.

NLPI er erstatningsansvarlig efter dansk rets almindelige regler. NLPI er kun ansvarlig for
NLPIs egne ydelser. NLPIs ansvar for krav, uanset på hvilket grundlag et krav rejses og
uanset graden af uagtsomhed, er begrænset til kundens direkte tab og kan aldrig overstige
50 % af det samlede beløb, som kunden har betalt for ydelserne.

5. LOVVALG OG VÆRNETING.

Enhver tvist mellem NLPI og kunden skal afgøres efter dansk ret, dog bortset fra dansk
rets internationale privatretlige regler. Tvister afgøres ved de danske domstole og med
Retten i Næstved som værneting. Klager sendes på mail, til [email protected] og forventes
færdigbehandlet inden 5 hverdage.

6. INSPEKTION.

  • Fra kunden modtager vi en liste med navn, adresse, telefonnummer og
    kontaktperson.
  • Ud fra pladsernes geografiske placering planlægges en rækkefølge for
    inspektionerne.
  • Cirka 2 hverdage før inspektionen, ringes til kontaktpersonen og der aftales hvilken
    dag og cirka tidspunkt, inspektøren har til hensigt at ankomme.
  • Ved ankomst til adressen opsøger inspektøren kontaktpersonen, som forventes at
    vise os de forskellige pladsers omfang og placering, samt bemærke, hvis der er
    særlige forhold der ønskes belyst. Vi oplyser, at kunden er meget velkommen til at
    ringe hvis der senere bliver spørgsmål til den fremsendte rapport.
  • Hvis lederen, sikkerhedsrepræsentanten eller andre er interesseret, er de velkomne
    til at få en gennemgang efter inspektionen. Der tages notater og billeder direkte i
    vores digitale rapportværktøj.
  • Hvert enkelt redskab bliver fotograferet og inspiceret i henhold til den Europæiske
    standard der er gældende for det pågældende redskab.
  • Hvis inspektøren finder livstruende afvigelser, opsøges kontaktpersonen, som
    informeres inden adressen forlades.
  • Det tilstræbes at kunden modtager rapporten inden for 5 arbejdsdage efter
    inspektionen.
  • Skal rapporten tilrettes efter evt. udbedring af afvigelser, skal vores inspektør på
    genbesøg til fuld pris. Rapporter kan ikke tilrettes på baggrund af tilsendt
    fotodokumentation.

 

7. DANAK.

Grundet vores akkreditering hos DANAK, skal en repræsentant fra DANAK, ved varsling,
altid tillades adgang sammen med NLPIs inspektør ved inspektion.

8. HJEMMESIDE.

Disse standardbetingelser er til enhver tid tilgængelige på vores hjemmeside.